Pozycjonowanie sklepów internetowych to wymagające zadanie, a o ostatecznym sukcesie (lub jego braku) przesądza wiele czynników. W firmie Seolit jesteśmy zwolennikami szerokiego i kompleksowego podejścia do tego procesu. Głównym wyznacznikiem sukcesu – celem, jaki sobie stawiamy – jest zwielokrotnienie wartościowego ruchu z wyszukiwarek internetowych. Wartościowego, czyli przekładającego się na zwiększoną sprzedaż produktów. Nie chcemy przywiązywać Cię do kilku czy kilkunastu fraz, zamiast tego proponujemy kompleksowe podejście do pozycjonowania zarówno na najważniejsze frazy, jak i te z długiego ogona. Dlaczego nie warto przykładać zbytniej uwagi jedynie do kilku ogólnych fraz? Przeczytaj na naszym blogu.
Sklep e-commerce, aby był widoczny w Google, wymaga zaawansowanej optymalizacji dotyczącej często specjalistycznych kwestii takich jak: nieszablonowe wykorzystanie przekierowań, właściwe określenie indeksacji czy przebudowanie linkowania wewnętrznego. Należy dążyć do sytuacji, w której robot wyszukiwarki dobrze rozumie serwis, swobodnie się po nim porusza i nie jest zmuszany do indeksowania bezwartościowych (z punktu widzenia algorytmu Google) podstron.
Ważnym problemem, z którym najczęściej trzeba się zmierzyć, jest dodatkowo wzbogacenie strony w unikalne treści, nasycenie jej odpowiednimi frazami, a także uniknięcie duplikacji i zjawiska tzw. kanibalizacji słów kluczowych. Robot wyszukiwarki ocenia podstrony sklepu internetowego według określonych parametrów i zdarza się, że wyciąga błędne – z perspektywy użytkownika – wnioski, czego efektem jest wyświetlanie w wynikach wyszukiwania produktów lub kategorii innych, niż byśmy sobie życzyli. Zaawansowana optymalizacja pozwala ograniczyć to zjawisko do minimum, a także – co najważniejsze – spowodować dynamiczne poprawienie widoczności serwisu w Google.
Popełnienie błędów optymalizacyjnych może opóźnić, a w niektórych przypadkach nawet uniemożliwić uzyskanie wysokich pozycji. Dlatego tak ważne jest, by pozycjonowanie sklepu internetowego wykonywała firma z doświadczeniem, której pracownicy posiadają nie tylko wiedzę i dostęp do profesjonalnych narzędzi, ale również moce przerobowe, by odpowiednio zająć się danym serwisem. Optymalizacja sklepu internetowego nie jest bowiem działaniem jednorazowym.
Na początku współpracy wykonujemy profesjonalny audyt serwisu i przedstawiamy zalecenia optymalizacyjne w postaci przejrzystego, łatwego w pracy dokumentu. Na tym jednak nie kończą się nasze działania on-site. W Seolicie stawiamy na ciągłą, regularną pracę, bieżące analizowanie wyników i – w razie potrzeby – modyfikowanie strategii, a przede wszystkim dopieszczanie detali. Powiedzenie „diabeł tkwi w szczegółach” jest szczególnie aktualne w branży SEO, a zadbanie o te szczegóły może przesądzić o ostatecznym sukcesie całego przedsięwzięcia.
Optymalizacja sklepu internetowego to również konieczność szukania kompromisów – pomiędzy tym, co docenia i promuje wyszukiwarka – a potrzebą użytkownika i wizją właściciela serwisu. Wbrew pozorom nie zawsze są to interesy zbieżne, więc niejednokrotnie konieczne jest szukanie rozwiązań, które zadowolą każdą ze stron. Dobry specjalista wie, jak taki kompromis można osiągnąć i przedstawi rozwiązania, których wprowadzenie nie przyniesie szkody ani dla widoczności w Google, ani dla konwersji czy warstwy wizualnej serwisu. Pozycjonowanie e-commerce wymaga nieustannego uczenia się danej strony www. Każdy sklep internetowy na ten sam zestaw działań reaguje inaczej, dlatego też konieczne jest bieżące monitorowanie wpływu zmian na pozycje i w zależności od dynamiki wzrostów, podejmowanie kolejnych decyzji optymalizacyjnych.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to także nieustanna analiza danych pochodzących z różnego rodzaju narzędzi, takich jak: Analytics, Search Console, Majestic, Ahrefs, Semstorm, Senuto, Screaming Frog itd. Narzędzia te pomagają śledzić ogólną kondycję domeny, monitorować i lepiej zrozumieć zachowania użytkowników, jak również wyciągać odpowiednie wnioski dotyczące postępów w kampanii SEO. Brak wysokich pozycji na poszczególną grupę fraz nie musi oznaczać porażki całego przedsięwzięcia. I w drugą stronę – wysokie pozycje monitorowanych słów kluczowych nie zawsze są wyznacznikiem sukcesu. SEO sklepów internetowych to proces, który ma sprawić, by znacząco zwiększyła się sprzedaż produktów wykonywana przez użytkowników szukających tych produktów za pośrednictwem wyszukiwarki Google. W firmie Seolit wiemy, jak taki efekt osiągnąć i dokładamy wszelkich starań, by tak właśnie się stało.
Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga również zdobycia większej liczby wartościowych odnośników, niż to ma miejsce w przypadku firm usługowych. Wiele da się załatwić samą optymalizacją, ale profesjonalny link-building to wciąż ważny element SEO. W którymś momencie trzeba po prostu wzmocnić poszczególne kategorie, podkategorie i produkty wartościowymi odnośnikami. W firmie Seolit dysponujemy autorskim zapleczem opartym na silnych domenach z dobrą historią. Nie korzystamy z SWLi, nie dodajemy pozycjonowanych serwisów do katalogów stron. Oferujemy wartościowe linki, nad którymi mamy pełną kontrolę. Działamy bezpiecznie w myśl zasady „po pierwsze nie szkodzić”.
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga dobrania odpowiedniej, indywidualnej strategii działań i dużego zaangażowania ze strony specjalisty SEO. W agencji interaktywnej Seolit proponujemy rozwiązania, które pozwalają na relatywnie szybki zwrot inwestycji i włączenie się do walki z największymi graczami. Zintegrowane kampanie na życzenie klienta uzupełniamy o działania z zakresu Google Ads (linki sponsorowane, kampanie produktowe, remarketing), UX, social mediów czy content marketingu.
Pozycjonowanie sklepu internetowego w firmie Seolit – zapraszamy do współpracy
#SEOisPOSSIBLE