SEO copywriting i content marketing 

Nawet najładniejsza i najbardziej funkcjonalna strona internetowa bez treści pozostanie tylko pustym szablonem graficznym. Co więcej – treść nieadekwatna do jakości serwisu może zniweczyć wszelkie wysiłki sprzedażowe, marketingowe i SEO. Copywriting na strony www i SEO copywriting na landing page’e, zaplecza czy opisy produktów ma niebagatelne znaczenie w kontekście wizerunku, sprzedaży i pozycjonowania.

Przygotowanie wartościowych treści jest wyzwaniem, zwłaszcza w przypadku rozbudowanych serwisów i sklepów internetowych. Dobry tekst powinien być nie tylko poprawny, zgodny z wizerunkiem firmy i perswazyjny, ale również dostosowany do wymogów wyszukiwarki. Rozbudowanie treści na serwisie i poprawne rozmieszczenie słów kluczowych umożliwia włączenie się do rywalizacji o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Jest to również doskonałe działanie wizerunkowe.

Dodanie unikalnych, wartościowych treści w obrębie serwisu:

  • wzmacnia „siłę” całej domeny, wspomagając proces pozycjonowania (Google premiuje serwisy z unikalną, ekspercką treścią);
  • jest doskonałym działaniem wizerunkowym – buduje pozycję firmy jako przyjaznego klientowi eksperta w branży;
  • pozwala na osiągnięcie wysokich pozycji na tzw. „frazy długiego ogona”;
  • zwiększa szansę zdobycia naturalnych, wspomagających SEO odnośników z forów, blogów i portali społecznościowych;
  • poprawia przekaz marketingowy.

Stawiamy na copywriting wysokiej jakości

Minęły już czasy, kiedy sprawę contentu rozwiązywało znalezienie pierwszego lepszego copywritera, który treści tworzył masowo, nie zważając na ich jakość. Dobry tekst – również z punktu widzenia wyszukiwarki – musi być realną wartością dodaną do serwisu/podstrony. Przygotowanie treści jest zadaniem czasochłonnym i – wbrew pozorom – nie tak łatwym. Doświadczenie naszych pracowników w kwestii tworzenia tekstów na strony internetowe sięga 2011 roku i obejmuje setki serwisów.

Piszemy perswazyjnie, poprawnie i w taki sposób, by zwiększać szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, która rządzi się w tym aspekcie trochę innymi prawami niż zwykła reklama. Ważne jest odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w obrębie zarówno samego tekstu, jak i podstrony, a także – co równie ważne i często bagatelizowane – całego serwisu (szerzej omawiamy ten temat na naszych szkoleniach). Nasza wiedza poparta jest wieloletnim doświadczeniem, co pozwala na maksymalizację skuteczności kampanii content marketingowych. Sprawiamy, że inwestycja w copywriting zwraca się szybko i z nawiązką.

Google lubi dobrą treść!

O tym, jak ważne jest przygotowanie unikalnych i wartościowych tekstów na stronę internetową, można przekonać się we własnym zakresie. Wystarczy przejrzeć serwisy pojawiające się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkurencyjne frazy. Usługodawcy najczęściej mają na swoich stronach zakładkę blog/porady, a znane i duże sklepy internetowe dążą do maksymalizacji unikalnego contentu poprzez np. opisywanie wszystkich kategorii i podkategorii. Zdarzają się oczywiście wyjątki, które jednak – zgodnie z popularnym powiedzeniem – tylko potwierdzają następującą regułę – im więcej wartościowych, oryginalnych treści, tym lepiej.

Pracowaliśmy nad wieloma projektami i widzieliśmy mnóstwo przykładów pokazujących, jak łatwym sposobem na zwiększenie ruchu z wyszukiwarki i wyrobienie sobie renomy eksperta, jest regularne rozbudowywanie treści na serwisie. Świat być może idzie w stronę minimalizmu; Google jednak „lubi” rozbudowane treści, a użytkownicy doceniają eksperckie porady, do których mogą w łatwy sposób dotrzeć za pośrednictwem wyszukiwarki.

Czym jest content marketing?

Content marketing to określenie, które w większości przypadków bywa źle rozumiane, nadużywane i degradowane do zwykłego pisania tekstów na strony internetowe. Należy je jednak rozumieć raczej w kontekście całej strategii promocyjnej, która – poprzedzona odpowiednimi analizami – ma na celu stworzenie wartościowego contentu (więc nie tylko samych tekstów, a również np. ikonografik, infografik, czy diagramów), który zrealizuje określone, założone wcześniej cele. Samo pozyskanie użytkownika na stronę internetową trudno bowiem nazwać sukcesem.

Content marketing powinien wywołać odpowiednią reakcję, którą może być:

  • dokonanie zakupu,
  • skorzystanie z oferty firmy usługowej,
  • zwiększenie świadomości marki.
  • wyrobienie danej firmie opinii eksperta w branży,
  • zdobycie zaufania potencjalnych klientów,
  • zwiększenie zasięgu oferty,
  • stworzenie viralowych treści, które będą udostępniały się „same”.

Content marketing jest zatem w niektórych branżach dobrym sposobem na wyprzedzenie konkurencji. Może również skutecznie wspomagać proces pozycjonowania. Podkreślamy jednak – wspomagać, a nie zastępować. Pozycjonowanie i content marketing to dwie różne usługi, których połączenie w określonych sytuacjach może przynieść doskonałe rezultaty. Zachęcamy do zapytania nas o ten element oferty. Każdy temat analizujemy indywidualnie i doradzamy najlepsze w danym przypadku rozwiązania.

Inne formy copywritingu

Copywriting to usługa, która nie musi być związana wyłącznie ze stroną internetową i widocznością w wyszukiwarce. Oprócz copywritingu pod SEO oraz tekstów content marketingowych oferujemy też:

  • teksty sprzedażowe na landing page’e;
  • opisy ofert – online i papierowych;
  • wpisy w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn);
  • slogany i hasła reklamowe.

Copywriting i content marketing w firmie Seolit – zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

KONTAKT

Agencja interaktywna Seolit
Pozycjonowanie stron internetowych

Ul. Gwiaździsta 66
53-413 Wrocław

NAPISZ OD NAS

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach kontaktowych. Dowiedz się więcej

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Seolit Krzysztof Sacała z siedzibą na ulicy Zaporoskiej 34, 53-520 Wrocław, danych osobowych podanych w powyższym formularzu, w celach związanych z prowadzeniem korespondencji i / lub przygotowaniem oferty i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania kontaktu. Przyjmuję do wiadomości, że mam prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych prezentujemy w naszej polityce prywatności.