Pozycjonowanie, inaczej SEO (search engine optimization), to zbiór działań mających na celu wprowadzenie danego serwisu na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google (i innych wyszukiwarek) dla określonych słów kluczowych. Jest to skomplikowany proces, za którego powodzenie odpowiada około 200 czynników związanych zarówno z optymalizacją techniczną i zawartością samego serwisu, ale również tym, co dzieje się niejako wokół niego – historią domeny, a także liczbą i jakością rozsianych po internecie linków, które na ów serwis wskazują.
Tyle mówi teoria i choć oczywiście wszystko, co napisano powyżej, zgodne jest z prawdą, są to raczej skróty myślowe pomagające zrozumieć tak naprawdę głównie poziom skomplikowania przedsięwzięcia, a niekoniecznie core usługi. Działania prowadzone wyłącznie wedle wytycznych Google (korporacja nie zdradza zbyt wielu konkretów na temat zasad funkcjonowania algorytmu) lub na podstawie wyuczonych na pamięć zasad nigdy nie będą w pełni skuteczne. W firmie Seolit, zgodnie z klasycznym spostrzeżeniem Sherlocka Holmesa, stronimy od dostosowywania faktów w taki sposób, by zgadzały z teorią. Przeciwnie – strategie działań dla naszych klientów budujemy na podstawie faktów – doświadczeń, które zdobyliśmy podczas wielu lat działań i testów, jakie w tym czasie przeprowadziliśmy. Do każdej nowinki branżowej podchodzimy sceptycznie i zanim postanowimy na jej podstawie optymalizować prowadzone przez nas kampanie, analizujemy ją z każdej strony, poddając krytycznej ocenie.
Skoro zatem uczenie się na pamięć czynników rankingowych i schematyczne dostosowywanie stron klientów do ogólnikowej teorii nie jest naszym modus operandi, to w czym tkwi sukces Seolitu? Co sprawia, że choć trzymamy się obok branży SEO i stronimy od lansowania na branżowych konferencjach oraz udzielania na grupach facebookowych, to klientów nam nie brakuje i mamy u nich opinię tych, którzy dowożą wyniki no matter what? Otóż – uświadomiliśmy sobie, że kluczem do sukcesu jest nic innego jak dobra perswazja – to od nas zależy, czy przekonamy robota Google, by wyświetlił dany serwis wysoko w wynikach wyszukiwania. A że argumenty mamy silne i dobrze się z Googlebotem rozumiemy – na topowe miejsca wpuszcza nas wyjątkowo często :).
Oczywiście nie ma jednej receptury na skuteczną kampanię SEO, strategię ustalamy z klientem zawsze indywidualnie. Inaczej pozycjonuje się rozbudowany sklep internetowy z wieloletnią historią, posiadający swój dział IT, a inaczej małą stronę www lokalnego, jednoosobowego biznesu. Różnice dotyczą zakresu wykonywanych prac, ich kolejności czy rozłożenia akcentów między poszczególnymi elementami oferty. Ogólnie jednak staramy się, by na każdą kampanię składała się większość z poniższych czynności:
✓ opracowanie strategii skutecznego pozycjonowania;
✓ przygotowanie zaleceń optymalizacyjnych dla serwisu, a w szczególności takich elementów jak:
✓ dalsze przekazywanie zaleceń optymalizacyjnych prowadzone w sposób ciągły, w miarę potrzeb;
✓ pomoc programistyczna we wdrożeniu ww. zaleceń (jeśli jest potrzebna);
✓ bieżące analizowanie działań konkurencji;
✓ monitorowanie pozycji najważniejszych dla serwisu fraz;
✓ analiza danych w Google Analytics i Google Search Console (jeśli zostaną udostępnione);
✓ otagowanie w Google Analytics zdarzeń pomagających ustalić zakres konwersji ruchu z Google;
✓ linkowanie serwisu z wartościowych domen składających się na autorskie zaplecze firmy Seolit;
✓ linkmanagment obecnych linków przychodzących do domeny;
✓ optymalizacja profilu firmy w usłudze Google Moja Firma;
✓ przedstawienie podstawowych zaleceń pod kątem użyteczności serwisu oraz ogólnych zaleceń UX;
✓ wykonanie testów zakupowych, badanie ścieżki zakupowej oraz porzuconych koszyków;
✓ poprawienie szybkości działania serwisu;
✓ przygotowywanie tematów i słów kluczowych pod wpisy blogowe (jeżeli taki blog jest przez klienta prowadzony);
✓ bieżące doradztwo i wsparcie merytoryczne;
✓ comiesięczne raportowanie postępów w pracy.
W agencji Seolit dokładamy wszelkich starań, by wszystko było dla Ciebie jasne od samego początku. Osoba, z którą rozmawiasz na etapie ofertowania i negocjacji warunków umowy, ma specjalistyczną wiedzę (a więc odpowie fachowo na wszystkie, również skomplikowane pytania), zaproponuje dopasowaną strategię działań, a przede wszystkim będzie bezpośrednio odpowiadać za sukces całego przedsięwzięcia. To uczciwy układ, nie sądzisz?
Zachęcamy, by opowiedzieć nam o specyfice swojej działalności i potrzebach związanych z kampanią SEO. Wsłuchamy się w tę opowieść i zaproponujemy najlepsze możliwie rozwiązania w budżecie, który będzie dla Ciebie do udźwignięcia. Przygotowując ofertę na pozycjonowanie, weźmiemy pod uwagę Twoje potrzeby oraz możliwości (również finansowe) i zrobimy wszystko, by przygotować obopólnie korzystną ofertę, która z jednej strony nie nadwyręży Twojego budżetu reklamowego, z drugiej – umożliwi nam skuteczną pracę.
Zapraszamy do kontaktu! Nie wszystko da się wyjaśnić na stronie internetowej. Dlatego też chętnie porozmawiamy na żywo i odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące pozycjonowania oraz innych elementów szeroko pojętego marketingu online.