Copywriting i content marketing

Przygotowanie wartościowych treści na stronę internetową często okazuje się sporym wyzwaniem, zwłaszcza w przypadku bardziej rozbudowanych serwisów czy sklepów internetowych. Z pomocą przychodzi copywriting lub jego rozbudowana wersja – content marketing – a zatem usługi związane z optymalizacją zawartości serwisu, cieszące się z każdą kolejną aktualizacją algorytmu Google coraz większą popularnością. Dobry tekst powinien być nie tylko poprawny, zgodny z wizerunkiem firmy i perswazyjny, ale również – dostosowany do wymogów wyszukiwarki. Rozbudowanie treści na serwisie i poprawne rozmieszczenie słów kluczowych umożliwia włączenie się do rywalizacji o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Jest to również doskonałe działanie wizerunkowe.

Dodanie unikalnych, wartościowych treści w obrębie serwisu:

  • wzmacnia „siłę” całej domeny, wspomagając proces pozycjonowania
  • jest doskonałym działaniem wizerunkowym – buduje pozycję firmy jako eksperta w branży
  • pozwala na zdobycie wysokich pozycji na tzw. „frazy długiego ogona”
  • zwiększa szansę na zdobycie naturalnych odnośników z forów, blogów i portali społecznościowych

Minęły już czasy, kiedy sprawę rozwiązywało znalezienie pierwszego lepszego copywritera, który treści tworzył masowo za minimalne wynagrodzenie. Dobry tekst – również z punktu widzenia wyszukiwarki – musi być realną wartością dodaną do serwisu/podstrony. Przygotowanie treści jest zadaniem czasochłonnym i – wbrew pozorom – nie tak łatwym. Doświadczenie naszych pracowników w kwestii tworzenia tekstów na strony internetowe sięga 2011 roku i obejmuje setki serwisów. Potrafimy pisać perswazyjnie, poprawnie i przede wszystkim – w taki sposób, by robota Google nie wprowadzać w błąd i zwiększać szanse na osiągniecie wysokich pozycji w wyszukiwarce, która rządzi się w tym aspekcie trochę innymi prawami niż zwykła reklama. Ważne jest odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w obrębie zarówno samego tekstu, jak i podstrony, a także – co równie ważne i często bagatelizowane – całego serwisu (szerzej omawiamy ten temat na naszych szkoleniach). Wiedza na ten temat, poparta wieloletnim doświadczeniem, pozwala na maksymalizację skuteczności i sprawi, że inwestycja w copywriting zwróci się z nawiązką.

O tym, jak ważne jest przygotowanie unikalnych i wartościowych tekstów na stronę internetową, można przekonać się we własnym zakresie. Wystarczy przejrzeć serwisy pojawiające się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkurencyjne frazy. Usługodawcy najczęściej posiadają na swoich stronach zakładkę blog/porady, a znane i duże sklepy internetowe dążą do maksymalizacji unikalnego contentu poprzez np. opisywanie wszystkich kategorii i podkategorii. Zdarzają się oczywiście wyjątki, które jednak – zgodnie z popularnym powiedzeniem – tylko potwierdzają następującą regułę – im więcej wartościowych, oryginalnych treści, tym lepiej. Pracowaliśmy nad wieloma projektami i widzieliśmy mnóstwo przykładów pokazujących, jak łatwym sposobem na zwiększenie ruchu z wyszukiwarki i wyrobienie sobie renomy eksperta, jest regularne rozbudowywanie treści na serwisie. Świat być może idzie w stronę minimalizmu; Google jednak „lubi” rozbudowane treści, a użytkownicy doceniają eksperckie porady, do których mogą w łatwy sposób dotrzeć za pośrednictwem wyszukiwarki.

Czym jest content marketing?

Content marketing to określenie, które w większości przypadków bywa źle rozumiane i degradowane do zwykłego pisania tekstów na strony internetowe. Hasło to, poprzez swoją chwytliwość, jest zdecydowanie nadużywane. Należy je bowiem rozumieć raczej w kontekście całej strategii promocyjnej, która – poprzedzona odpowiednimi analizami – ma na celu stworzenie wartościowego contentu (więc nie tylko samych tekstów, a również np. ikonografik czy diagramów), który zrealizuje określone, założone wcześniej cele. Samo pozyskanie użytkownika na stronę internetową trudno bowiem nazwać sukcesem. Content marketing ma wywołać odpowiednią reakcję. Może to być dokonanie zakupu lub skorzystanie z oferty firmy usługowej, zwiększenie świadomości marki albo wyrobienie danej firmie opinii eksperta w branży i zdobycie zaufania potencjalnych klientów. Brandów, które prawidłowo realizują założenia tej strategii promocyjnej, nie ma wbrew pozorom tak wiele. Content marketing jest zatem w niektórych branżach doskonałym sposobem na wyprzedzenie konkurencji. Może również skutecznie wspomagać proces pozycjonowania. Podkreślamy jednak – wspomagać, a nie zastępować. Pozycjonowanie i content marketing to dwie różne usługi, które w określonych sytuacjach mogą przynieść doskonałe rezultaty. Zachęcamy do zapytania nas o ten element oferty. Każdy temat analizujemy zawsze indywidualnie i doradzamy najlepsze w danym przypadku rozwiązania.

Inne formy copywritingu

Copywriting to usługa, która nie musi być związana wyłącznie ze stroną internetową i widocznością w wyszukiwarce. Być może potrzebujecie Państwo wsparcia w przygotowaniu oferty papierowej, szukacie dobrej nazwy dla firmy lub chwytliwego sloganu. Nie jest to naszą główną specjalizacją, ale istnieją już firmy, które korzystają z naszych pomysłów, a ponad wszystko – jesteśmy osobami kreatywnymi i lubimy wyzwania. Warto się więc do nas odezwać. Żadnego zapytania nie pozostawiamy bez odpowiedzi, odezwiemy się w ciągu 24 godzin (w dni robocze) i dokładnie opowiemy, co możemy dla Państwa zrobić. Copywriting i content marketing w firmie Seolit – zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

KONTAKT

Agencja interaktywna Seolit
Pozycjonowanie stron internetowych

ul. Zaporoska 34
53-520 Wrocław

NAPISZ OD NAS

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach kontaktowych. Dowiedz się więcej

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Seolit Krzysztof Sacała z siedzibą na ulicy Zaporoskiej 34, 53-520 Wrocław, danych osobowych podanych w powyższym formularzu, w celach związanych z prowadzeniem korespondencji i / lub przygotowaniem oferty i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania kontaktu. Przyjmuję do wiadomości, że mam prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych prezentujemy w naszej polityce prywatności.