Audyt SEO jest nieodłącznym elementem procesu pozycjonowania, wykonywanym na początku współpracy. Pozwala on – najogólniej rzecz ujmując – na wyeliminowanie krytycznych błędów związanych z budową i zawartością serwisu, które utrudniają, a czasem nawet uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w Google. Ważne jest również dostosowanie strony pod kątem określonych słów kluczowych i umożliwienie jej lepszego zrozumienia przez roboty wyszukiwarki.
Czynniki on-site (związane z budową samej witryny) w większym niż kiedyś stopniu odpowiadają za dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania. Bez odpowiedniej optymalizacji nie ma szans na osiągnięcie trwałego sukcesu.
Nie zawsze jednak istnieje potrzeba korzystania z rozbudowanej usługi pozycjonowania. Niektóre serwisy posiadają naturalnie niezłą widoczność w Google, a czasem wyszukiwarka nie jest najistotniejszym źródłem pozyskiwania użytkowników. W takich sytuacjach polecamy zainteresować się samym audytem SEO. Wprowadzenie zaleceń według naszych wskazówek pozwoli na dostosowanie serwisu do wymogów Google, pomoże uniknąć ewentualnych problemów w przyszłości, jak również zwiększy liczbę odwiedzin z wyszukiwarki. Jeśli pozycje są już dobre – dzięki audytowi mogą być jeszcze lepsze. Jeżeli wizyty z organicznych wyników wyszukiwania nie są najistotniejszym źródłem klientów – i tak warto zadbać o ten aspekt, chociażby ze względów wizerunkowych.
Audyt SEO to doskonała oferta również dla firm, które dopiero co wprowadziły nową wersję serwisu lub są na etapie stawiania sobie celów biznesowych związanych z marketingiem w wyszukiwarce. Minęły już czasy, kiedy samo posiadanie strony www dawało przewagę nad konkurencją. Obecnie równie ważne jest dostosowanie serwisu do potrzeb użytkowników, jak i właśnie – wymogów wyszukiwarki. Czasem wyeliminowanie kilku podstawowych błędów pozwala na znaczące poprawienie widoczności w Google.
Posiadamy ponad 13-letnie doświadczenie w branży pozycjonowania i wykonaliśmy setki audytów SEO. Pracowaliśmy z serwisami każdej wielkości – od stron-wizytówek składających się z jednej podstrony, po rozbudowane sklepy internetowe zawierające setki tysięcy produktów. Określamy priorytety dla zmian, proponujemy autorskie, sprawdzone rozwiązania. Wiemy dobrze, które modyfikacje mają znaczenie absolutnie krytyczne, a gdzie można pokusić się o kompromis pod kątem wyglądu serwisu czy jego „usability”. Efekt naszej pracy dostarczamy w postaci przejrzystego dokumentu, pozwalającego programiście/webmasterowi na łatwe dotarcie do każdej informacji.
Audyt SEO dla klientów korzystających w firmie Seolit z usługi pozycjonowania jest wykonywany zawsze w ramach umowy, bez dodatkowych kosztów, na początkowym etapie współpracy.