Pozycjonowanie lokalne

Kierunek, jakim podąża ostatnimi czasy wyszukiwarka Google, jest konkretny i wewnętrznie spójny. Celem jest dostarczenie użytkownikom wyników spersonalizowanych, maksymalnie dostosowanych do ich potrzeb. Najbardziej oczywistym czynnikiem umożliwiającym taką właśnie personalizację, jest geolokalizacja, która od niedawna stała się istotnym parametrem, jaki należy brać pod uwagę w działaniach pozycjonerskich.

Z dużymi brandami rywalizować trudno – zarówno w ujęciu globalnym, jak i w samym internecie. Rozwiązaniem, które nie będzie wymagało wysokich nakładów finansowych, a jednocześnie da szansę podjęcia i wygrania takiej batalii, może być właśnie pozycjonowanie lokalne. Jest to oferta skierowana – jak sama nazwa wskazuje – przede wszystkim do przedsiębiorstw o zasięgu lokalnym – firm, których klienci zamieszkują jeden region, jedno miasto czy nawet – w przypadku dużych metropolii – jedną dzielnicę.

Google rozpoznaje po IP lokalizację danego użytkownika wysyłającego zapytanie do wyszukiwarki. Jeszcze niedawno za pomocą prostej zmiany w ustawieniach można było podglądać wyniki z innych regionów. Teraz jednak taka możliwość została zablokowana, a kształt pierwszej strony wyników jest spersonalizowany pod dany adres IP. Dotyczy to zarówno fraz ogólnych, jak i lokalnych – z dopiskiem konkretnego miasta.

Wiele firm charakteryzuje jednak wyłącznie zasięg lokalny i nie mają one potrzeby rywalizowania z dużymi brandami, a także np. portalami informacyjnymi. Salon fryzjerski, mechanik samochodowy, hydraulik – to usługi ograniczone często do jednego miasta, a nawet dzielnicy. Pozycjonowanie lokalne pozwoli targetować widoczność w Google do zawężonej grupy odbiorców, która ze względu na fakt zamieszkiwania w danym regionie, może być potencjalnie zainteresowana usługami takiej firmy. Jest to najtańsza forma pozycjonowania, która w niektórych przypadkach daje doskonałe rezultaty.

Pozycjonowanie lokalne to:

  • niskie koszty
  • wysoka skuteczność
  • szybkie wyniki
  • budowanie wizerunku firmy jako lokalnego, przyjaznego klientowi biznesu
  • szansa na wyprzedzenie dużych brandów (ale w jednym tylko regionie)

Pozycjonowanie lokalne nie zapewnia dynamicznego zwielokrotnienia odwiedzin na serwisie internetowym. Pozwala jednak na szybsze niż w przypadku pozycjonowania tradycyjnego dotarcie do potencjalnych klientów z danego regionu. Jest to również usługa tańsza niż pozycjonowanie tradycyjne czy – tym bardziej – szerokie. Jeśli zatem prowadzicie Państwo mały, lokalny biznes, zachęcamy, by zapytać naszych specjalistów o ten element oferty. Wnikliwie przeanalizujemy temat i jeśli uznamy, że taka strategia może przynieść pozytywne skutki, przygotujemy stosowną propozycję.

Firma Seolit oferuje pozycjonowanie lokalne nie tylko na Wrocław, ale także wszelkie inne polskie miasta, ich dzielnice czy całe regiony. Sama technika wykonania usługi się nie zmienia. Inna jest jednak konkurencja, więc oczywiście SEO regionalne będzie trudniejsze i droższe w Warszawie, Krakowie czy Wrocławiu, a tańsze w mniejszych, niewojewódzkich miastach. Poziom trudności i wycena zależy również oczywiście od specyfiki danej branży.

KONTAKT

Agencja interaktywna Seolit
Pozycjonowanie stron internetowych

ul. Zaporoska 34
53-520 Wrocław

NAPISZ OD NAS

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach kontaktowych. Dowiedz się więcej

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Seolit Krzysztof Sacała z siedzibą na ulicy Zaporoskiej 34, 53-520 Wrocław, danych osobowych podanych w powyższym formularzu, w celach związanych z prowadzeniem korespondencji i / lub przygotowaniem oferty i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania kontaktu. Przyjmuję do wiadomości, że mam prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych prezentujemy w naszej polityce prywatności.